Siirry sisältöön Siirry chattiin
Huijausyrityksiä liikkeellä Aktian nimissä – älä luovuta tietojasi puhelimessa, sähköpostissa tai tekstiviestillä Aktian nimissä on lähetetty huijausviestejä, joissa ilmoitetaan epäilyttävästä toiminnasta tilillä ja pyydetään suorittamaan maksu. Lue lisää
Yrityksen maksuliikenteen hoitaminen

Yrityksen maksuliikenteen hoitaminen

Yritysverkkopankki

Yritysverkkopankki on yrityksen työkalu päivittäisten pankkiasioiden nopeaan ja tehokkaaseen hoitamiseen. Palvelu koostuu perus- ja lisäpalveluista yrityksesi tarpeiden ja toiveiden mukaisesti.

Peruspalvelut

  •  Tilit (tilin perustiedot, tilitapahtumat ja tiliote pdf)
  •  Maksaminen (koti- ja ulkomaat, pois lukien siirrot valuuttatileiltä)
  •  Viestit ja palvelut (viestit ja palvelupyynnöt pankille)

Lisäpalvelut

  • Rahoitus (rahoitustuotteiden katselu - lainat, osamaksu, leasing)
  • Säästöt ja Sijoitukset (säästämis- ja sijoitustuotteiden katselu ja kaupankäynti)
  • Laskut (laskutus, paperi-, PDF- ja verkkolaskutus, asiakas- ja tuoterekisteri)
  • Vakuutukset (yhteenveto vakuutuksista, henkilövakuutukset ja vakuutussäästäminen)
  • Aineistosiirrot nouto (tiliotteet, saapuvat viitemaksut, saapuva verkkolaskutus) ja lähetys (lähtevät maksuaineistot ja lähtevä verkkolaskutus)

Verkkopankkimaksun lisävahvistus tekstiviestillä

Verkkopankin kirjautumisessa ja joissain verkkopankissa tehdyissä maksuissa on käytössä tekstiviestillä lähetettävä lisävahvistuskoodi. Huolehdithan, että verkkopankissa oleva matkapuhelinnumerosi on ajan tasalla. Voit tarkistaa sen kohdasta Omat tiedot – Asetukset.

Etkö saanut tekstiviestiä?
Tarkista ensin, että matkapuhelinnumerosi on ajan tasalla. Näet tiedoissamme olevan matkapuhelinnumeron toimenpidettä vahvistaessasi tai verkkopankista kohdasta Omat tiedot ja Asetukset > Matkapuhelinnumero. Voit päivittää puhelinnumerosi lähettämällä meille viestin Mobiilipankin tai verkkopankin kautta. Jos matkapuhelinnumerosi on oikea, tekstiviestien lähetyksissä voi olla hetkellinen viive. Suosittelemme kokeilemaan toimintoa uudestaan, ja mikäli tekstiviestiä ei vieläkään kuulu, odottamaan noin puoli tuntia ja kokeilemaan vielä.

Saitko virheilmoituksen syöttäessäsi koodia?
Tarkista, että syöttämäsi koodi on oikein. Vahvistuskoodeja on kahdenlaisia, joko viisi numeroa tai kirjain, viiva ja kuusi numeroa (jolloin syötät vahvistuskoodiksi ainoastaan numerot). Mikäli syöttämäsi koodi on oikein ja saat silti virheilmoituksen, suosittelemme tilaamaan uuden koodin ja yrittämään uudelleen. Uuden koodin saat poistumalla vahvistettavasta toiminnosta ja palaamalla takaisin, esimerkiksi käymällä verkkopankin etusivulla ja palaamalla uudelleen vahvistamaan maksuja.