Markkinaraati: Suomalainen verkkokauppa laittaa hanttiin kansainvälisille jäteille
Kauppalehden Markkinaraati keskusteli Black Fridayn jälkitunnelmissa kaupan alan tilanteesta ja näkymistä. Aiheesta olivat keskustelemassa Aktian sijoitusjohtaja Samu Lang, Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja sekä Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli.
– Verkkokauppa on siirtymässä sosiaalisen median alustoille, mikä monipuolistaa verkkokauppayritysten liiketoimintamalleja. Amazon laajana yhtiönä tarjoaa paljon muutakin kuin pelkkää verkkokauppaa, kuten esimerkiksi pilvipalveluja. Siihen perustuu Amazonin korkea markkina-arvo, Samu Lang sanoi keskustelussa.
Ari Akseli kertoi, että Kesko on kehittänyt verkkokauppaansa täydentämään sen kivijalkakaupan verkostoa. Tällä kokonaisuudella Kesko pystyy Akselin mukaan kilpailemaan kansainvälisiä verkkokaupan jättejä vastaan.
Videon toistaminen vaatii sivuston kaikkien evästeiden hyväksymisen.