Siirry sisältöön Siirry chattiin
Asiakaspalvelu

Asiakastuki

Asiakaspalvelu

Mihin tarvitset apua?

Kortit

Korttimaksaminen, kortin PIN-koodi ja muutokset kortteihin

Tilit

Tilien avaukset, verkkotiliote, tili alaikäiselle henkilölle

Maksaminen

E-laskut, suoramaksusopimukset ja muu maksaminen

Digitaalinen asiointi

Verkkopankki, mobiilipankki, tunnistautuminen ja muu digitaalinen asiointi

Säästäminen ja sijoittaminen

Rahastot, osakkeet, ASP-säästäminen, muu säästäminen ja sijoittaminen

Lainat

Maksusuunnitelmien muutokset, asuntolaina, opintolaina ja muut lainat

Vakuutukset

Muutokset vakuutuksiin, hae korvausta

Asiakkaan tunteminen

Asiakkaan tunteminen ja henkilöllisyyden todentaminen

Perheen pankkiasiat

Lapsen tilit ja säästäminen ja muut perheen pankkiasiat

Kuolinpesän pankkiasiat

Kuolinpesän laskut, asiakirjat ja valtakirjat kuolinpesän pankkiasioiden hoitamiseksi

Valtakirjat

Sähköiset valtakirjat

Näin tavoitat meidät

Päivittäiset raha-asiat

Useimmat päivittäiset pankkiasiat, kuten laskujen maksut ja tilisiirrot sekä oman taloutesi päivittäisen seuraamisen hoidat helposti mobiilipankissa tai verkkopankissa.

Hoida päivittäisiä raha-asioita

Henkilökohtainen taloudellinen neuvonta

Voit saada henkilökohtaista taloudellista neuvonantoa etätapaamisessa, jossa keskustelet asiakasneuvojan kanssa puhelimessa ja näet tietokoneeltasi keskusteluun liittyvää materiaalia.

Varaa aika verkkotapaamiseen lähettämällä viesti verkkopankin tai mobiilipankin viestitoiminnon kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme. Ajanvarauksen jälkeen saat verkkopankkiisi kertakäyttölinkin, jonka kautta pääset osallistumaan verkkotapaamiseen.

Toimipisteet

Voit asioida toimipisteissämme helpoiten ajanvarauksella. Asioidessasi toimipisteessä ilman ajanvarausta, tarkistathan kassapalvelujen aukioloajat ennen asiointia.

Vieraile toimipisteessä

Aktiabot

Aktiabot on Aktian oma chatbot, joka osaa vastata yleisimpiin kysymyksiin suomeksi ja ruotsiksi ympäri vuorokauden.

Avaat Aktiabotin painamalla -ikonia selaimen oikeasta alareunasta.

Ota yhteyttä

puh. 010 247 010

Arkisin klo 8-18

Asioinnin aiheet

Valinta 1: Tili-, kortti- ja verkkopankkiasiat
Valinta 2: Lainat ja asuntokaupat
Valinta 3: Sijoittaminen ja vaurastuminen
Valinta 4: Kuolinpesän pankkiasiat ja toisen puolesta asiointi


Finnair Visa -asiakaspalvelu

puh.  010 247 050

puh. 010 247 8300

Arkisin 9-15

 

puh. 020 333

puh. 0800 0 2477

Asiakaspalvelun poikkeavat aukioloajat vuonna 2024

1.1.2024Uudenvuodenpäivä (ma)Suljettu
28.3.2024Kiirastorstai (to)Klo 8-14
29.3.2024Pitkäperjantai (pe)Suljettu
1.4.2024Toinen pääsiäispäivä (ma)Suljettu
1.5.2024Vappupäivä (ke)Suljettu
9.5.2024Helatorstai (to)Suljettu
21.6.2024Juhannusaatto (pe)Suljettu
6.12.2024Suomen itsenäisyyspäivä (pe)Suljettu
24.12.2024Jouluaatto (ti)Suljettu
25.12.2024Joulupäivä (ke)Suljettu
26.12.2024Tapaninpäivä eli toinen joulupäivä (to)Suljettu
31.12.2024Uudenvuodenaatto (ti)Klo 8-14
1.1.2025Uudenvuodenpäivä (ke)Suljettu
6.1.2025Loppiainen (ma)Suljettu

 

Toimipisteet

Toimipisteemme ovat auki ajanvarauksella, poikkeuksena Helsingin Olavinkadun toimipiste, Turun Yliopistokadun sekä Vaasan Vaasanpuistikon toimipisteet.

Helsingin toimipisteen kassapalvelut palvelevat arkisin klo 10-13 ja neuvontapalvelut palvelevat ajanvarauksella arkisin klo 10–16.30, kiirastorstaina klo 10-13.

Turun toimipiste palvelee ti-to klo 10-13 ja neuvontapalvelut palvelevat ajanvarauksella arkisin klo 10–16.30.

Vaasan toimipiste palvelee arkisin klo 10-13 ja neuvontapalvelut palvelevat ajanvarauksella arkisin klo 10–16.30.

Anna palautetta

Arvostamme kaikkea saamaamme palautetta. Asiakkaidemme antama palaute on toimintamme kehittämisen tukena ja tähtäämme siihen, että pystymme jatkossa tarjoamaan sinulle entistäkin parempia palveluita.

Voit antaa meille yleistä palautetta toiminnastamme täyttämällä lomakkeen. Huomaathan, että lomakkeella ei käsitellä henkilökohtaiseen pankki- ja vakuutusasiointiin, kyselyihin tai reklamaatioihin liittyviä toimeksiantoja.

Anna palautetta

Palvelemme sinua henkilökohtaiseen pankki- ja vakuutusasiointiin, kyselyihin sekä reklamaatioihin liittyvissä asioissa verkkopankin ja mobiilipankin suojatun viestitoiminnon välityksellä.

Lataa mobiilipankki sovelluskaupasta

Aktia Mobiilipankki App Store

Aktia Mobiilipankki Google Play

Aktian asiakaspalvelu käsittelee kaikki palautelomakkeilla tulleet asiakaspalautteet. Tavoitteemme on, että vastaamme asiakaspalautteeseen 3 pankkipäivän sisällä ja mikäli asian selvittäminen vie tätä pidemmän ajan, ilmoitamme sinulle ja kerromme milloin käsittely todennäköisesti saadaan päätökseen.

Asian luonteesta riippuen asiakaspalvelumme voi hoitaa palautteen heti tai välittää eteenpäin ao. vastuuyksikön (toimipisteen tai keskitetyn toiminnon) selvitettäväksi. Jos olet palautelomakkeella merkinnyt odottavasi vastausta, saat vastauksen valitsemallasi viestintätavalla suoraan asiakaspalvelustamme, omasta toimipisteestäsi tai tuotteesta vastaavalta yksiköltä.

Jos odotat vastausta palautteellesi, yhteystietosi ovat tärkeät. Voidaksemme välittää palautteesi tai selvityspyyntösi esim. kotikonttoriisi, meidän on löydettävä oikea henkilö asiakasrekisteristämme. Siksi tarvitsemme nimen lisäksi osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Verkkosivujen palautelomakkeen suojaus on toteutettu SSL-tekniikalla, eli yhteys Aktian suuntaan on suojattu. Pankki- tai muuhun asiointiisi suoranaisesti liittyviin kysymyksiin emme kuitenkaan voi vastata sähköpostiosoitettasi käyttämällä.

Avoimessa sähköpostiyhteydessä ei turvallisuussyistä pidä lähettää esim. tilinumeroita, henkilötunnuksia tai maksuihin ja muihin pankkitapahtumiin liittyviä tietoja. Näitä tietoja voit turvallisesti lähettää verkkopankin suojatussa viestitoiminnossa. Se menee myös silloin käsiteltäväksi asiakaspalvelullemme ja tarvittaessa ao. vastuuyksikölle.

Voit ottaa yhteyttä seuraaviin ulkopuolisiin, pankista riippumattomiin tahoihin, jos asiaa ei saada tyydyttävällä tavalla ratkaistuksi. Ota yhteyttä meihin palautelomakkeella.

Vakuutus ja rahoitusneuvontaan (FINE) voi ottaa yhteyttä, jos pankki-, sijoitus-, oheis- tai vakuutuspalvelua koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi pankin ja asiakkaan välisellä neuvottelulla. Asiakas voi myös ottaa yhteyttä FINEn yhteydessä toimivaan pankkilautakuntaan. FINE voi auttaa erimielisyyksien selvittämisessä, mutta se ei voi antaa oikeudellisesti sitovaa ratkaisua asiassa. Palvelu on maksuton. Yhteystiedot: www.fine.fi

Finanssivalvonta vastaa rahoitus- ja vakuutusvalvonnasta Suomessa ja valvoo palveluntuottajien toimintaa asiakkaita kohtaan. Finanssivalvonnan verkkosivuilla on tietoa siitä, mistä saa apua ja neuvoja, jos joutuu vaikeuksiin palveluntuottajan kanssa. Yhteystiedot: www.finanssivalvonta.fi

Kilpailu- ja kuluttajavirasto antaa valtakunnallista kuluttajaneuvontaa, tietoa kuluttajan oikeuksista ja sovitteluapua kuluttajien ja yritysten välisissä riita-asioissa. Yhteystiedot: www.kkv.fi

Kuluttajariitalautakunta antaa suuntaviivoja ja ohjeita kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisten riitojen ratkaisemiseksi, kun kyseessä ovat kulutushyödykkeet ja kuluttajapalvelut, asuntokaupat, vuokrasopimukset, asumisoikeuksien siirrot sekä takaukset ja panttaussitoumukset. Yhteystiedot: www.kuluttajariita.fi Kuluttajariitalautakunnassa ei käsitellä arvopapereita koskevia asioita.

Jos olet Aktian ratkaisuun tyytymätön, voit viedä asian käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Käräjäoikeudessa ratkaistaan erimielisyydet, joita ei ole saatu ratkaistuksi neuvotteluteitse, riippumatta siitä onko asiakas hakenut muutosta edellä mainituilta tahoilta. Yhteystiedot: www.oikeus.fi

Jos sinulla on ostamaasi vakuutustuotteeseen liittyviä kysymyksiä tai jos et ole tyytyväinen vakuutusyhtiön päätökseen, ota yhteys ensin Aktia Vakuutuspalveluihin, puh. 010 247 8300. Aktian verkkopankin ja mobiilipankin viestitoiminnon avulla lähetät ja vastaanotat viestejä turvallisesti asiakaspalvelumme kanssa. Sähköisen valituksen voit tehdä tästä. Tällöin valituksesi välitetään asianomaiselle vaihtoehtoiselle riidanratkaisuelimelle, Suomessa lähinnä FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonnalle.